Новы законапраект» аб змяненні законаў па пытаннях рэкламы ” выклікае шмат абмеркаванняў сярод блогераў, якія актыўна выкарыстоўваюць свае сацыяльныя сеткі для рэкламы тавараў і паслуг.
Згодна з прапанаваным зменам, такія блогеры будуць абавязаны ўключыцца ў спецыяльны рэестр рэкламараспаўсюджвальнікаў. Гэты законапраект накіраваны на паляпшэнне празрыстасці і кантролю за рэкламнымі матэрыяламі ў сацыяльных сетках.
У цяперашні час існуе мноства блогераў, якія рэкламуюць тавары і паслугі, але не заўсёды інфармуюць сваіх падпісчыкаў аб камерцыйным характары такой актыўнасці. Новы закон дазволіць больш ясна вызначыць, якія публікацыі з’яўляюцца рэкламай, а таксама прымусіць блогераў быць больш адказнымі за які размяшчаецца кантэнт.
Ўвядзенне блогераў у рэестр рэкламараспаўсюджвальнікаў таксама можа мець станоўчыя аспекты. Напрыклад, блакаванне нядобрасумленных блогераў і прадухіленне распаўсюджвання ілжывай або няякаснай рэкламы. Акрамя таго, такі рэестр можа спрыяць усталяванню даверных адносін паміж блогерамі і іх аўдыторыяй, паколькі падпісчыкі будуць ведаць, што рэкламныя матэрыялы адпавядаюць пэўным стандартам і патрабаванням.
Тыя беларускія інфлюенсеры, якія не зарэгіструюцца ў рэестры, не змогуць легальна зарабляць на рэкламе. Калі не выканаць гэтае патрабаванне, то рушыць услед пакаранне за незаконную дзейнасць: можна атрымаць штраф з канфіскацыяй да 100 процетнов сумы атрыманага даходу.