З 12 ліпеня 2024 г.уступілі ў сілу змены, якія тычацца рэкламы ў Інтэрнэце, якія ўключаюць абавязковае ўключэнне ў рэестр рэкламараспаўсюджвальнікаў ўсіх, хто аказвае паслугі па размяшчэнні рэкламы за ўзнагароджанне.
У якіх выпадках уладальнікі сайтаў і акаўнтаў у сацыяльных сетках павінны быць уключаны ў рэестр рэкламараспаўсюджвальнікаў.
У рэестр павінны ўключацца як фізічныя, так і юрыдычныя асобы, за выключэннем тых, хто размяшчае рэкламу толькі аб сваіх уласных паслугах і таварах на сваіх інтэрнэт-рэсурсах.
Агляды блогераў: рэклама ці не?
Агляды блогераў могуць разглядацца як рэклама, калі яны ўтрымліваюць прыкметы, названыя ў Законе “аб рэкламе”, такія як кантактная інфармацыя, Спасылкі на сайты або акаўнты ў сацсетках. Калі ж блогер піша агляд па сваёй ініцыятыве і без намеру прасоўваць прадукт ці паслугу, такія матэрыялы не падпадаюць пад дзеянне Закона «аб рэкламе».
Матэрыялы, якія змяшчаюць кантактную інфармацыю і накіраваныя на прыцягненне ўвагі, і прасоўванне тавару ці паслугі, лічацца рэкламай.
Парушэнне рэкламадаўцам, рэкламавытворцам, рэкламараспаўсюджвальнікам заканадаўства аб рэкламе цягне накладанне штрафу:
на фізічную асобу-ад 5 да 10 базавых велічынь;
на ІП-ад 10 да 25 базавых велічынь;
на юрыдычную асобу – ад 20 да 50 базавых велічынь.
Калі звычайны карыстальнік сацыяльных сетак па дабрыні душэўнай адзначае ўстанова або майстры, які аказвае паслугу — гэта таксама не лічыцца рэкламай.
Добрых ўсім выходных.